Nakupování - jak se bránit trikům prodejců
Pro žáky:
8. ročník - Základní školy
Žák pracuje s odborným textem z oblasti finanční gramotnosti metodou kolotoče. Seznámí spolužáky se svým záznamem a s jeho pomocí diskutuje o přečteném textu.
Pracovní listy
- rozpoznání triků prodejců, znalost odpovědnosti prodávajícího, poskytnutí informací o ČOI
- uvědomění si práv kupujícího a umění bránit se trikům obchodníků
Žák obchází se záznamovým listem čtyři stanoviště se čtyřmi částmi pracovního listu. Zaznamenává si na záznamový list otázky a zároveň odpovědi vztahující se ke každé části textu.Na závěr seznámí spolužáky se svým záznamem a s jeho pomocí diskutuje o přečteném textu.
Podrobnější postup práce viz. pracovní listy v příloze.
Odborné informace a pojmy:
spotřebitel, obchodník, obchodní zákoník, zákon na ochranu spotřebitele, sleva, cena, odpovědnost za škodu, práva spotřebitele, záruční lhůta, značkové zboží, padělek, kamenný obchod, stánkový prodej, odstoupení od smlouvy, reklamace, ČOI, paragon,
Hodnotí se správnost záznamů žáka - formulace otázek a odpovědí, zapojení do diskuze.
Přiložené soubory:
hodina_ov__2.docx |
Autor: Alena Štruncová
Diskuze:
Ještě nikdo nevložil žádný příspěvek, buďte první.