EDC/HRE Volume V: Exploring Children's Rights
Dostupnost fyzicky, cena:
- Vydala Rada Evropy (Council of Europe), k objednání na book.coe.int – odkaz „education“, „Human Rights Education, intercultural education“ za 15 EUR
Dostupnost elektronicky:
- viz přiložený soubor
Návaznost na RVP:
- vzdělávací oblasti
- Člověk a jeho svět
- Člověk a společnost
- průřezová témata
- Osobnostní a sociální výchova
- Výchova demokratického občana
- Multikulturní výchova
- Mediální výchova
Metody a formy výuky:
- skupinová práce
- diskuze
- práce s textem
- kritické myšlení
- vyjednávání a rozvoj písemné argumentace
- samostatná práce
- brainstorming
- prezentace
- výtvarné techniky
- výzkum
- projekt
Metodická podpora:
- velmi dobrá – všechny aktivity jsou podrobně popsány včetně návodných otázek podporujících diskuzi, obsahují výukové cíle, úkoly pro žáky, použité metody práce a pomůcky
Časová náročnost aktivit:
- 45 minut, kompletní lekce je tvořena čtyřmi vyučovacími hodinami
Náročnost na přípravu:
- pomůcky – nejčastěji pracovní listy z příručky na okopírování, papíry, tužky
- kopírovatelné přílohy – obsahuje
- elektronické přílohy – neobsahuje
Přehlednost:
- struktura a grafická úprava textu – velmi dobrá
- rejstřík pojmů – ne
- slovníček – je v omezené míře součástí textů
Subjektivní hodnocení:
+ bez potřeby úprav kopírovatelné pracovní listy pro žáky a doplňující informace pro učitele
+ angličtina v pracovních listech je jednoduchá – není třeba je vždy překládat, naopak je možné je využít k procvičení (rozšíření) slovní zásoby
+ přehledné zpracování textu s tabulkami poskytujícími přehled o obsahu jednotlivých lekcí
+ „But that means that I have the right to have a break, doesn´t it?“ – publikace obsahuje i kapitolu zaměřenou na práva dětí ve školní třídě
+ obsahuje kompletní Úmluvu o právech dítěte, popis jejího vzniku, obrázky na kartičkách vyjadřující jednotlivá práva; internetové zdroje s tematikou dětských práv
Náhodně z obsahu:
- Part I – Short projects on children’s rights for classes 1 to 9
- Class 1: I have a name – We have a school
- Class 5: We make rules for our classroom
- Class 7: Is what I want also what I need?
- Part II – Background information, documents and teaching materials
- Some frequently asked questions about the UN Convention on the Rights of the Child
- Convention on the Rights of the Child
- Ways of participating
Datum publikace: 1. 4. 2007
Jazyk: anglicky Forma: tištěná, elektronická Věk:Základní školy - 1. stupeň
Základní školy - 2. stupeň
Přiložené soubory:
Volume V Exploring Children's Rights.pdf |