Finanční gramotnost - Banky, služby a funkce bank

Zařazeno v tématech

Typ školy: Základní vzdělávání


Pro žáky:
8. ročník - Základní školy

Abstrakt

V lekci se žáci seznamují s funkcí, službami a produkty bank. Pracují s odborným textem, také vyhledávají na internetu. Na závěr tvoří vlastní prezentaci.

Pomůcky

PC s připojením na internet

karty pexesa

pracovní listy

flipy, lepíky, psací potřeby

Vlastní formulace cílů

Žák vysvětlí, jakou funkci plní banky.

Žák pojmenuje služby, které banky nabízejí občanům.

Žák posoudí možná rizika nabízených služeb.

Časový rozsah
1x 45 min
Popis uč. jednotky

1. Evokace (10 minut)

Cílem úvodní části lekce je ujasnit si pojmy spojené s bankami a bankovnictvím.

Žáci formou pexesa přiřazují pojmy a jejich osvětlení (viz příloha COV_Fin_gramotnost_Pexeso).

 

2.  Práce s textem (10 + 10 minut)

Cílem této části lekce je poznat funkce a služby bank (specifikovat je pro danou věkovou kategorii).

A) Žáci pracují s textem (viz příloha COV_Fin_gramotnost_Prac_list) metodou skládankového čtení. Vyučující rozdělí text podle počtu skupin na části. Úkolem skupin je nastudovat a pochopit svůj text s jeho hlavními myšlenkami. Následně pak stručně seznámí ostatní skupiny s hlavní myšlenkou svého textu. Části textu jsou představovány tak, aby na sebe logicky navazovaly. Cílem je přemýšlet o obsahu textu, najít klíčové myšlenky a souvislosti.

B) Žáci jednotlivě nebo ve dvojicích vyhledávají na internetu jednotlivé produkty konkrétních bank, zaměřují se na služby určené jejich věkové skupině. Výsledky hledání písemně zaznamenávají.

 

3. Reflexe (10 minut)

Cílem této části je ověřit pochopení tématu skupinou nebo jednotlivci.

Žáci vytváří flip nebo vlastní interaktivní prezentaci na téma Funkce a služby bank. Poté svou práci krátce prezentují ostatním.

Hodnocení

Kontrola pochopení pojmů vytvořením flipů nebo prezentací


Klíčová slova

finanční gramotnost



Přiložené soubory:
COV_Fin_gramotnost_Pexeso.doc  
COV_Fin_gramotnost_Prac_list.doc  



Autor: Alena Štruncová


Diskuze:


Opiště kód z obrázku Captcha Image Načíst nový obrázek
  • Zdeněk Nejedlý

    Zdeněk Nejedlý

    pozor, "il banco" není latinsky

    8. 2. 2013 / 8:19 1360307989
  • Ondřej Horák

    Ondřej Horák

    Opravil jsem přílohu, už lze stáhnout.

    8. 2. 2012 / 12:14 1328699674
  • Alena Štruncová

    Alena Štruncová

    Žáci vyhledávají dětské účty,dětská konta,spořící produkty pro děti,studentská konta,produkty ke studentským kontům atd.

    7. 8. 2011 / 16:36 1312727779
  • Martina Nováková

    Martina Nováková

    Můžete prosím přiložit pexeso a pracovní listy? Jaké produkty žáci vyhledávali? Děkuji.

    8. 5. 2011 / 22:01 1304884915