Kooperativní učení, kooperativní škola
Úvodní část knihy shrnuje teoretická východiska i praktické zkušenosti se způsoby i úskalími zavádění tohoto způsobu učení do škol. Jako doplněk jsou uvedeny i záznamy vyučovacích hodin, v nichž je skupinová práce těžištěm výuky a konkrétní náměty pro činnosti, hry a cvičení vedoucí k větší spolupráci ve třídě.
Základní školy - 2. stupeň
Datum vydání:
- 1997, 2010
Dostupnost fyzicky, cena:
- Vydalo nakladatelství Portál, autorka Hana Kasíková, cena 249 Kč
Dostupnost elektronicky:
- ne
Návaznost na RVP:
- vzdělávací oblasti
- Člověk ve společnosti
- Člověk a jeho svět
- průřezová témata
- Osobnostní a sociální výchova
Metody a formy výuky:
- kooperativní výuka (skupinová práce, projekt, hra, diskuze...)
Metodická podpora:
- velmi dobrá – kooperativní učení je popsáno z různých úhlů pohledu včetně široké nabídky konkrétních možností jeho zavádění do výuky
Časová náročnost aktivit:
- od několikaminutových po celohodinové
Náročnost na přípravu:
- pomůcky – závisí na zvolených aktivitách nabídnutých v knize
- kopírovatelné přílohy– neobsahuje
- elektronické přílohy– neobsahuje
Přehlednost:
- struktura a grafická úprava textu – velmi dobrá
- rejstřík pojmů – ne
- slovníček – ne
Subjektivní hodnocení:
+ rejstřík metod, forem a technik řazených od jednodušších ke složitějším
+ popis způsobů hodnocení žáků při kooperativním způsobu výuky
+ přináší dostatečný návod na úspěšné zavedení kooperativních forem výuky i pro vyučujícího bez zkušeností s příslušnými formami učení
Náhodně z obsahu:
- Proč více spolupráce do školy?
- Současná škola a snaha o kooperaci
- Kooperativní model výuky
- Technologie kooperativní výuky
- Spolupráce učitelů
- Další náměty činností
Datum publikace: 1. 4. 2010
Jazyk: česky Forma: tištěná Věk:Základní školy - 2. stupeň