Zodpovědné zadlužování
Pro žáky:
8. ročník - Základní školy
Samostatná práce – pomocí otázek zamyšlení se žáka nad problematikou dluhů. V pracovních skupinách práce s textem metodou skládankového učení. Na závěr samostatná práce - argumentace k základním otázkám tématu a seznámení se s tím, kam se obrátit o pomoc v souvislosti se zadlužením.
Pracovní listy
Žák má za úkol:
- uvědomit si nebezpečí zadlužování
- rozpoznat rizikové chování v souvislosti s hospodařením s penězi
- seznámit se s možnostmi odlužování
- pracovat s textem
- správně argumentovat
- pracovat ve skupině
Žák pracuje nejprve samostatně – snaží se pomocí otázek zamyslit nad problematikou dluhů.
Poté se třída rozdělí do pracovních skupin po čtyřech žácích a každý žák pracuje metodou skládankového učení. Každý pracuje se svým textem a po splnění úkolu prezentuje výsledek ve skupině.Všichni členové se vystřídají, a tak se seznámí postupně navzájem s celým textem.
Na závěr hodiny žák pracuje opět sám – připraví si argumentaci k základním otázkám tématu zodpovědné zadlužování.Rovněž se seznámí s tím, kam se obrátit o pomoc v souvislosti se zadlužením.
Podrobnější popis práce viz. pracovní listy v příloze.
Odborné informace a pojmy:
půjčka, úvěr, leasing, hypotéka, dluh, úspora, platební karty, exekuce, obstavení platu, směnka, věřitel, zastavení nemovitosti, dražba , splátkový kalendář
Hodnotit lze správnou formulaci otázek, způsob předání informací, užívání vhodných argumentů,samostatnost při plnění úkolů a spolupráci ve skupině
Přiložené soubory:
hodina_OV__1.docx |
Autor: Alena Štruncová
Diskuze:
-
Jméno
Kateřina Křížová
22. 1. 2024 / 13:21