4 z 5 sociálních sítí snižují sebevědomí
Pro žáky:
1. ročník - Střední školy / Gymnázia
2. ročník - Střední školy / Gymnázia
6. ročník - Základní školy
7. ročník - Základní školy
8. ročník - Základní školy
9. ročník - Základní školy
Během jedné či dvou vyučovacích hodin žákyně a žáci diskutují o kladech a záporech sociálních sítí.
možnost promítnout ukázku z internetu, kartičky s lajky, čisté papíry pro skupinovou práci
žáci přemýšlejí a diskutují o kladech a záporech sociálních sítí
1. Evokace
Dnes si budeme povídat o sociálních sítích. Které sociální sítě znáte? Učitel nebo žáci zapisují na tabuli.
2.
Postavte se každý na pomyslnou škálu NIKDY-NAVŽDY, podle svého vztahu k sociálním sítím. Po té se každý může jednou větou vyjádřit, proč stojí tam, kde stojí.
3.
Žáci si vylosují papírky s lajky a podle barev se rozdělí do skupin. Vytvořte reklamu na svou oblíbenou sociální síť, v níž vyzdvihnete přednosti a výhody sociálních sítí pro uživatele. Pokud jsou ve třídě žáci, kteří nemají kladný vztah k sociálním sítím (zjistíte v předchozí aktivitě), vytvoří samostatnou skupinu a vytvoří reklamu proti používání sociálních sítí.
4.
Skupiny prezentují a každý žák může po skončení prezentace udělit 1 skupině lajk – papírek, který sloužil k rozdělení do skupin.
5.
Každá skupina obdrží papír, na který po dobu 5 minut píše nápady k tvrzení – 4 z 5 sociálních sítí snižují sebevědomí. Následuje krátká diskuse nad jednotlivými nápady.
6.
Pusťte žákům část pořadu Fokus Václava Moravce – Velký bratr nás sleduje - čas 46.10 -47.53 – britský průzkum.
7.
Reflexe formou diskuse. Můžete využít následující otázky.
- Může se tak, jak popisuje výzkum, někdo cítit?
- Zažili jste vy některé z uváděných situací?
- Co by člověk, který se dostane, do některé z uváděných situací, měl dělat?
Autor: Marie Veverová
Diskuze:
Ještě nikdo nevložil žádný příspěvek, buďte první.