Být v obraze, mediální vzdělávání s využitím audiovizuálních prostředků
Sada Být v obraze - mediální vzdělávání s využitím audiovizuálních prostředků je určena žákům a učitelům středních i základních škol. Obsahuje více než 10 hodin audiovizuálních materiálů na 8 DVD a obsáhlou metodickou příručku. V 15 lekcích jsou atraktivní formou zpracována základní témata mediálního vzdělávání (zpravodajství, reklama, propaganda a řada dalších).
Základní školy - 2. stupeň
Střední školy
Datum vydání:
- 2008, 2. vydání
Dostupnost fyzicky, cena:
- Vydal Člověk v tísni, o.p.s., K objednání na http://www.jedensvetnaskolach.cz, metodická příručka 590 Kč, sada 8 DVD a metodická příručka 2690 Kč
Dostupnost elektronicky:
- Ne
Návaznost na RVP:
- vzdělávací oblasti
- Člověk a společnost
- Člověk a jeho svět
- Jazyk a jazyková komunikace
- Informační a komunikační technologie
- Umění a kultura
- Člověk a zdraví
- průřezová témata
- Mediální výchova
- Osobnostní a sociální výchova
Metody a formy výuky:
- získávání informací z videoukázek
- skupinová práce
- diskuze
- hraní rolí
- práce s textem
- samostatná práce
- brainstorming
Metodická podpora:
- velmi dobrá – lekce jsou velmi dobře strukturovány, jsou přehledně popsány. Každou lekci doplňují odkazy, které jsou v lekci použity.
Časová náročnost aktivit:
- Lekce jsou navrženy na 45 minut
Náročnost na přípravu:
- pomůcky – DVD přehrávač, televize nebo projektor; dále jsou pomůcky vypsány u každé lekce. Některé aktivity nevyžadují DVD (jsou přehledně označené).
- kopírovatelné přílohy – ano, pracovní listy ke každé lekci
- elektronické přílohy – ano, sada 8 DVD
Přehlednost:
- struktura a grafická úprava textu – velmi dobrá; klíčová slova u každé lekce usnadňují orientaci
- rejstřík pojmů – ano
- slovníček – vhodně doplněn u jednotlivých lekcí
Subjektivní hodnocení
+ přiložené videoukázky v délce přibližně 20 minut; rozčlenění videoukázek na části umožňující efektivnější využití
+ přehledně zpracovaná teorie a postup k vybraným tématům včetně reflexe a pramenů, z kterých bylo čerpáno
+ kopírovatelné pracovní listy bez potřeby dalších úprav
+ velmi přehledný a aktuální materiál
+ čtivý a prakticky využitelný úvod na téma mediální vzdělávání
Náhodně z obsahu:
- Mediální kuchyně
- Večerní zprávy
- Když média přehánějí
- Hvězdy a hvězdičky
- Ideální svět
- Obchodníci s COOLturou
- Lekce Ženy pro měny
- Kdo uvidí, uvěří
- Mistr propagandy
Datum publikace: 4. 4. 2008
Jazyk: česky Forma: tištěná Věk:Základní školy - 2. stupeň
Střední školy