Být v obraze, mediální vzdělávání s využitím audiovizuálních prostředků

Být v obraze, mediální vzdělávání s využitím audiovizuálních prostředků Sada Být v obraze - mediální vzdělávání s využitím audiovizuálních prostředků je určena žákům a učitelům středních i základních škol. Obsahuje více než 10 hodin audiovizuálních materiálů na 8 DVD a obsáhlou metodickou příručku. V 15 lekcích jsou atraktivní formou zpracována základní témata mediálního vzdělávání (zpravodajství, reklama, propaganda a řada dalších).

Datum vydání:

  • 2008, 2. vydání

 

Dostupnost fyzicky, cena:

  • Vydal Člověk v tísni, o.p.s., K objednání na http://www.jedensvetnaskolach.cz, metodická příručka 590 Kč, sada 8 DVD a metodická příručka 2690 Kč

 

Dostupnost elektronicky:

  • Ne

 

Návaznost na RVP:

  • vzdělávací oblasti
      • Člověk a společnost
      • Člověk a jeho svět
      • Jazyk a jazyková komunikace
      • Informační a komunikační technologie
      • Umění a kultura
      • Člověk a zdraví
  • průřezová témata
      • Mediální výchova
      • Osobnostní a sociální výchova

 

Metody a formy výuky:

  • získávání informací z videoukázek
  • skupinová práce
  • diskuze
  • hraní rolí
  • práce s textem
  • samostatná práce
  • brainstorming

 

Metodická podpora:

  • velmi dobrá – lekce jsou velmi dobře strukturovány, jsou přehledně popsány. Každou lekci doplňují odkazy, které jsou v lekci použity.

 

Časová náročnost aktivit:

  • Lekce jsou navrženy na 45 minut

 

Náročnost na přípravu:

  • pomůcky – DVD přehrávač, televize nebo projektor; dále jsou pomůcky vypsány u každé lekce. Některé aktivity nevyžadují DVD (jsou přehledně označené).
  • kopírovatelné přílohy – ano, pracovní listy ke každé lekci
  • elektronické přílohy – ano, sada 8 DVD

 

Přehlednost:

  • struktura a grafická úprava textu – velmi dobrá; klíčová slova u každé lekce usnadňují orientaci
  • rejstřík pojmů – ano
  • slovníček – vhodně doplněn u jednotlivých lekcí

  

Subjektivní hodnocení

+ přiložené videoukázky v délce přibližně 20 minut; rozčlenění videoukázek na části umožňující efektivnější využití

+ přehledně zpracovaná teorie a postup k vybraným tématům včetně reflexe a pramenů, z kterých bylo čerpáno

+ kopírovatelné pracovní listy bez potřeby dalších úprav

+ velmi přehledný a aktuální materiál

+ čtivý a prakticky využitelný úvod na téma mediální vzdělávání

 

Náhodně z obsahu:

  • Mediální kuchyně
  • Večerní zprávy
  • Když média přehánějí
  • Hvězdy a hvězdičky
  • Ideální svět
  • Obchodníci s COOLturou
  • Lekce Ženy pro měny
  • Kdo uvidí, uvěří
  • Mistr propagandy


Datum publikace: 4. 4. 2008

Jazyk: česky
Forma: tištěná
Věk:
Základní školy - 2. stupeň
Střední školy


Klíčová slova

kritické uvažování, mediální gramotnost, projevit názor