EDC/HRE Volume IV: Taking Part in Democracy
Dostupnost fyzicky, cena:
- Vydala Rada Evropy (Council of Europe), k objednání na book.coe.int – odkaz „education“, „Human Rights Education, intercultural education“ za 19 EUR
Dostupnost elektronicky:
- viz přiložený soubor
Návaznost na RVP:
- vzdělávací oblasti pro gymnázia
- Občanský a společenskovědní základ
- průřezová témata
- Osobnostní a sociální výchova
- Multikulturní výchova
- Mediální výchova
Metody a formy výuky (aktivity v celém materiálu vycházejí z konstruktivistického učení):
- skupinová práce
- diskuze
- práce s textem
- přednáška
- kritické myšlení
- vyjednávání a rozvoj písemné argumentace
- samostatná práce
- brainstorming
- prezentace
- výtvarné techniky
- výzkum, využití modelů a analytických nástrojů
- projekt
Metodická podpora:
- velmi dobrá – všechny aktivity jsou podrobně rozepsány včetně dalších informací k tématu, obsahují výukové cíle, úkoly pro studenty, použité metody práce a pomůcky
Časová náročnost aktivit:
- 45 minut, kompletní lekce je tvořena čtyřmi vyučovacími hodinami
Náročnost na přípravu:
- pomůcky – nejčastěji pracovní listy připravené v příručce na okopírování, papíry, tužky
- kopírovatelné přílohy– obsahuje
- elektronické přílohy – neobsahuje
Přehlednost:
- struktura a grafická úprava textu – velmi dobrá
- rejstřík pojmů – ne
- slovníček – je v omezené míře součástí textů
Subjektivní hodnocení:
+ kopírovatelné pracovní listy pro žáky a doplňující informace pro učitele bez potřeby úprav
+ všechny lekce mohou poskytnout kompletní náplň na jeden školní rok, zároveň je možné je využívat flexibilně dle potřeby (každá tvoří uzavřený celek)
+ přehledné zpracování textu s tabulkami poskytujícími přehled náplně jednotlivých lekcí
+ angličtina v pracovních listech je srozumitelná – není třeba je překládat, naopak je možné je využít k procvičení (rozšíření) slovní zásoby
+ aktivity by měly studenty vést ke schopnosti účastnit se života demokratické společnosti, rozvíjet u nich kritické myšlení, schopnost racionálně hodnotit přicházející informace, předsudky...
Náhodně z obsahu:
- What is EDC/HRE? – The three dimensions of EDC/HRE (Cognitive, participative, cultural dimension)
- Interactive constructivist learning in EDC/HRE
- Part 1 – Taking part in the community (Identity; Responsibility; Diversity and pluralism)
- Part 2 – Taking part in politics: settling conflict, solving problems (Conflict; Rules and law; Government and politics; Equality)
- Part 3 – Taking part in politics: participation through communication (Liberty; The media)
Datum publikace: 1. 4. 2010
Jazyk: anglicky Forma: tištěná, elektronická Věk:Střední školy
Přiložené soubory:
Volume IV Taking Part in Democracy.pdf |