Komunitní vzdělávání
Informace o komunitním vzdělávání & vzdělávání v komunitních centrech. Možnosti poradentství a konzultace. Více informací zde.
Učím s RESPEKTem
Od začátku školního roku 2012/2013 nabízelo COV ve spolupráci s časopisem Respekt každý týden lekci pro učitele na aktuální témata. Lekce jsou k dispozici ke stažení zde na webu - klíčové slovo "Učím s RESPEKtem"...
Partneři
|
|
|
Naše koncepce
Občanská společnost a instituce
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na porozumění vztahu mezi institucemi moci výkonné, zákonodárné a soudní, státní správou, místními samosprávami a občanskou společností. Hlavním smyslem celé oblasti je vést žáky k tomu, aby si uvědomovali význam občanské společnosti a občanského sektoru pro utváření plnohodnotné demokratické společnosti a pro výkon kontroly fungování institucí státu.
Nosné myšlenky:
- Díky sdružování s ostatními, může občan snadněji uplatňovat svůj pohled na dění ve společnosti.
- Demokratický stát má co nejvíce umožňovat občanům vstupovat do rozhodovacích procesů.
- Všichni jsme občané státu a musíme se podřídit pravidlům, která upravují naše soužití s druhými.
- Občanský sektor (občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, nadace a podobně) usiluje o uskutečnění hodnot občanské společnosti.
- Překročí-li sociální napětí únosnou míru, stává se hrozbou pro demokracii.
- Rezignuje-li občan na svoji osobní účast na veřejné kontrole institucí, riskuje, že budou fungovat v jeho neprospěch.
- Demokracie funguje pouze tehdy, pokud lidé sdílejí základní demokratické hodnoty – úctu k lidským právům, úctu ke svobodě a respekt k druhému.
Cíle:
- Žák rozpoznává rozdíl mezi společností a pospolitostí a na konkrétních příkladech ze života uvede některé z motivací, které lidi k vytváření pospolitosti vedou.
- Žák pojmenuje výhody rozvinuté občanské společnosti pro fungování demokratických institucí.
- Žák dovede rozpoznat a vyhodnotit vazby mezi občanskou společností a občanským sektorem. Orientuje se v různých formách občanského sektoru a dovede rozpoznávat jejich hodnotové zázemí a cíle.
- Žák dovede rozlišovat různé role a vzájemné vztahy státu a občanské společnosti ve veřejném prostoru.
- Žák rozpoznává rizika pro svobodu, která plynou ze sociální nerovnosti.
Diskuze:
Ještě nikdo nevložil žádný příspěvek, buďte první.