Komunitní vzdělávání
Informace o komunitním vzdělávání & vzdělávání v komunitních centrech. Možnosti poradentství a konzultace. Více informací zde.
Učím s RESPEKTem
Od začátku školního roku 2012/2013 nabízelo COV ve spolupráci s časopisem Respekt každý týden lekci pro učitele na aktuální témata. Lekce jsou k dispozici ke stažení zde na webu - klíčové slovo "Učím s RESPEKtem"...
Partneři
|
|
|
Naše koncepce
Česká republika - identita a spolupráce
Tato oblast vede žáky k tomu, aby namísto jakéhosi nereflektovaného patriotismu a zvnějšku ordinovaného pojmu vlastenectví promýšleli svou identitu a koncept občana ČR skrze uvědomění si vzájemných vazeb mezi kulturním, společenským i ekonomickým děním tuzemským, mezinárodním a globálním.
Nosné myšlenky:
- Okolní svět nás ovlivňuje, i když se na dění v něm aktivně nepodílíme.
- Kvalita života v ČR je úzce spojená s globálními procesy ve světě. Tyto procesy můžeme ovlivnit, a to zejména spoluprací s ostatními zeměmi.
- Materiální i kulturní rozvoj naší země úzce souvisí s rozsahem a kvalitou spolupráce s ostatními zeměmi a kulturami.
- Identita člověka má mnoho vrstev, příslušnost ke státu je jednou z nich. Naše identita je výsledkem kultury, ve které jsme vyrostli, a našeho vztahu k ní.
- Občanství je jedna z forem identity člověka.
Cíle:
- Žák rozpoznává závislosti mezi společenskou, politickou a ekonomickou realitou v ČR a vývojem ve světě kolem nás.
- Žák rozpoznává projevy nerovnováhy v globálních ekonomických, politických a kulturních procesech.
- Žák rozpoznává pozitivní příležitosti i rizika hluboké provázanosti současného světa.
- Žák reflektuje a vyhodnocuje různé vrstvy své vlastní identity.
Diskuze:
Ještě nikdo nevložil žádný příspěvek, buďte první.