Komunitní vzdělávání

Informace o komunitním vzdělávání & vzdělávání v komunitních centrech. Možnosti poradentství a konzultace. Více informací zde.

 

Učím s RESPEKTem

Od začátku školního roku 2012/2013 nabízelo COV ve spolupráci s časopisem Respekt každý týden lekci pro učitele na aktuální témata. Lekce jsou k dispozici ke stažení zde na webu - klíčové slovo "Učím s RESPEKtem"...

Partneři

 

2015_05_05_14_55_20_Projekt_Výchova_k_občanství.png

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Naše koncepce

Česká republika - identita a spolupráce

 

Tato oblast vede žáky k tomu, aby namísto jakéhosi nereflektovaného patriotismu a zvnějšku ordinovaného pojmu vlastenectví promýšleli svou identitu a koncept občana ČR skrze uvědomění si vzájemných vazeb mezi kulturním, společenským i ekonomickým děním tuzemským, mezinárodním a globálním.


Nosné myšlenky:

  • Okolní svět nás ovlivňuje, i když se na dění v něm aktivně nepodílíme.
  • Kvalita života v ČR je úzce spojená s globálními procesy ve světě. Tyto procesy můžeme ovlivnit, a to zejména spoluprací s ostatními zeměmi.
  • Materiální i kulturní rozvoj naší země úzce souvisí s rozsahem a kvalitou spolupráce s ostatními zeměmi a kulturami.
  • Identita člověka má mnoho vrstev, příslušnost ke státu je jednou z nich. Naše identita je výsledkem kultury, ve které jsme vyrostli, a našeho vztahu k ní.
  • Občanství je jedna z forem identity člověka.

 

Cíle:

  • Žák rozpoznává závislosti mezi společenskou, politickou a ekonomickou realitou v ČR a vývojem ve světě kolem nás.
  • Žák rozpoznává projevy nerovnováhy v globálních ekonomických, politických a kulturních procesech.
  • Žák rozpoznává pozitivní příležitosti i rizika hluboké provázanosti současného světa.
  • Žák reflektuje a vyhodnocuje různé vrstvy své vlastní identity.

 


Diskuze:


Opiště kód z obrázku Captcha Image Načíst nový obrázek

Ještě nikdo nevložil žádný příspěvek, buďte první.

» Návrat zpět