Rozvoj morálního vědomí žáků
Příručka objasňuje postupy, jak vést skupinové diskuse na témata s morálním obsahem, jak zadávat a vybírat vhodné etické problémy, jak v žácích motivovat potřebu zaujímat k nim postoje a srozumitelně je formulovat.
Základní školy - 2. stupeň
Střední školy
Dostupnost fyzicky, cena:
- Vydalo nakladatelství Portál, autor Pavel Vacek, cena 207 Kč
Dostupnost elektronicky:
- ne
Návaznost na RVP:
- vzdělávací oblasti
- Člověk a jeho svět
- průřezová témata
- Osobnostní a sociální výchova
- Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Metody a formy výuky:
- práce s problémovými situacemi
- skupinová práce
- diskuze
- výklad
- práce s textem
Metodická podpora:
- velmi dobrá – ke všem pracovním textům je k dispozici popis
Časová náročnost aktivit:
- do 45 minut – záleží na záměru vyučujícího
Náročnost na přípravu:
- pomůcky – nejčastěji texty dostupné v knize
- kopírovatelné přílohy– neobsahuje
- elektronické přílohy – neobsahuje
Přehlednost:
- struktura a grafická úprava textu – velmi dobrá
- rejstřík pojmů – ne
- slovníček – problematika je vysvětlená v průběhu textu knihy
Subjektivní hodnocení:
+ kniha je napsaná velmi čtivě
+ obsahuje velké množství problémových situací a příběhů umožňujících diskuzi
+ obsahuje odkazy na výsledky množství studií a výzkumů, se kterými je možné dál pracovat
Náhodně z obsahu:
- Kapitoly z psychologie morálky
- Kapitoly z mravní výchovy
- Škola a výchova k hodnotám
- Škola a její možnosti výchovy charakteru žáků
Datum publikace: 1. 4. 2008
Jazyk: česky Forma: tištěná Věk:Základní školy - 2. stupeň
Střední školy