Učíme (se) spolupráci spoluprací
Kniha se věnuje strategiím, technikám a (ne)žádoucím činnostem učitele zajišťujícím efektivní využití kooperativního učení. Věnuje se i řešení obtíží, které vznikají při využívání skupinové formy výuky.
Základní školy - 2. stupeň
Dostupnost fyzicky, cena:
- Vydalo občanské sdružení Aisis, autorka Hana Kasíková, cena 259 Kč
Dostupnost elektronicky:
- ne
Návaznost na RVP:
- vzdělávací oblasti
- Člověk ve společnosti
- Člověk a jeho svět
- průřezová témata
- Osobnostní a sociální výchova
Metody a formy výuky:
- skupinová práce
Metodická podpora:
- velmi dobrá – celá kniha je zaměřena na možnosti skupinového učení
Časová náročnost aktivit:
- od několikaminutových po celohodinové
Náročnost na přípravu:
- pomůcky – záleží na vyučovaném tématu, pro který bude využito skupinové učení
- kopírovatelné přílohy– neobsahuje
- elektronické přílohy – neobsahuje
Přehlednost:
- struktura a grafická úprava textu – špatná
- rejstřík pojmů – ne
- slovníček – ne
Subjektivní hodnocení:
+ kniha rozebírá metodu skupinového učení z různých úhlů pohledu, řeší možná úskalí, ukazuje cesty pro jeho efektivní využití
- text je graficky špatně strukturovaný, kniha není příliš přehledná, praktické tipy splývají s výkladovými částmi knihy
Náhodně z obsahu:
- Kde se učit spolupráci?
- Komu vyhovuje kooperativní učení?
- Jak zařadit do výuky sociální dovednosti pro spolupráci?
- Jak vypadá hodnocení v kooperativním učení?
- Když nejde vše hladce aneb Jaké jsou nejčastější otázky ke kooperativnímu učení?
Datum publikace: 1. 4. 2009
Jazyk: česky Forma: tištěná Věk:Základní školy - 2. stupeň